Cover Image of Download Selamat Hari Raya 2020  APK

0/5 - votes

ID: com.photographylifestyle.selamatharirayahaji

Download APK now

The description of Selamat Hari Raya 2020


Selamat Hari Raya - Aidil Adha adalah sangat mudah untuk digunakan, ia datang dengan pelbagai gambar menarik dan syantik. Antara fungsi-fungsi yang boleh didapati adalah:
1. Wishes Cards
- Selamat Hari Raya menawarkan fungsi membolehkan anda untuk memasukkan nama dan mesej anda dalam imej. Anda boleh menghantar bersama-gambar yang telah meletakkan nama dan mesej anda atau anda boleh menyimpannya di dalam galeri foto peranti anda dihantar kemudian.

2. E-Kad
- Fungsi ini adalah sangat mudah di mana anda hanya perlu memilih Percuma Eid Al-Adha Kad pilihan anda dan anda boleh menghantar kepada rakan-rakan anda atau menyimpan peranti anda dalam galeri. Anda juga boleh membuat Selamat Hari Raya sebagai kertas dinding peranti anda.

Selamat Hari Raya (bahasa Arab: 'Eid Ul-Adha) atau Hari Aidil Adha merupakan perayaan yang dirayakan di seluruh dunia. Ia adalah perayaan terbesar di dalam Islam selain Aidilfitri yang disambut pada setiap 1 Syawal. Hari Raya Haji disambut pada hari ke sepuluh, sebelas, dua belas dan tiga belas bulan Zulhijjah setiap tahun. Bermula dengan Takbir Aidiladha pada malam 10 Zulhijjah, diikuti dengan solat sunat Aidiladha serta khutbah Aidiladha di pagi 10 Zulhijjah, sambutan diikuti dengan ibadah korban yang boleh dilakukan samada pada 10 atau 11 atau 12 atau siang 13 Zulhijjah.

Hari Raya adalah perayaan yang istimewa kerana ia merupakan hari untuk umat Islam memperingati kisah pengorbanan Nabi Ibrahim dalam menunaikan perintah Allah dan ke-sabaran anaknya Nabi Ismail dalam memenuhi perintah Allah s.w.t.

Selain itu, salah satu keistimewaan Hari Raya dan Hari Tasyrik ialah ibadat korban. Ibadat korban ini hanya boleh dilakukan dalam empat hari iaitu bermula waktu selepas khatib menyampaikan khutbah Aidiladha sehingga sebelum tenggelam matahari pada hari ke-13 Zulhijah.

Dari segi bahasa, korban bermaksud dekat, manakala dari segi istilah ia bermaksud menjalankan perintah agama atau taat kepada perintah Allah kerana ingin mendekatkan diri kepada-Nya.

Muatturun Selamat Hari Raya - Aidil Adha sekarang & kongsikan bersama keluarga & rakan-rakan anda.
Show more

Selamat Hari Raya 2020 Varies with device APK for Android Varies with device+

Version Varies with device for Android Varies with device+
Update on 2018-12-30
Installs 100++
File size 32.843.228 bytes
Permissions view permissions
What's new New Release

Hit APK
Show more